تعمیر لباسشویی در اسلامشهر

لباسشویی یکی از وسایل پرمصرف و پرکاربرد در منازل است. به همین دلیل با خرابی هر قطعه و ازکارافتادن آن، کار روزانه منزل شما مختل می‌شود. هرچند لباسشویی‌های امروزی به برد الکترونیکی مجهز هستند و هنگام بروز خطا، کدی را به شما ارائه می‌دهند. شما با بررسی کد خطا، علت خرابی آن را متوجه می‌شوید و می‌توانید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

البته تعمیر لباسشویی، نیاز به تخصص، دانش، مهارت و تجربه کافی دارد. اما بروز خطا مانند نبستن صحیح درب به‌راحتی می‌تواند توسط شما درست شود. تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، خدمتی تخصصی از سامی سرویس به همشهریان ما در اسلامشهر است.

اگر شما هم می‌خواهید با انواع ماشین لباسشویی، تعمیر و عیب‌یابی آن آشنا شوید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تعمیر لباسشویی در اسلامشهر

انواع لباسشویی

متخصصین مرکز سامی سرویس، آشنایی کامل با مدل‌ها و برندهای  مختلف لباسشویی دارند. در این مجموعه،  تعمیر لباسشویی در اسلام شهر توسط زبده‌ترین تکنسین‌های تعمیرات لوازم خانگی انجام می‌شود.

جهت آشنایی شما با انواع لباسشویی و مدل‌های آنها، این بخش از مقاله را به معرفی انواع لباسشویی اختصاص داده‌ایم.

  • لباسشویی نیمه اتوماتیک یا دوقلو

این نوع لباسشویی دارای دو مخزن جداگانه یکی جهت شست‌وشو و دیگری برای خشک‌کردن لباس‌هاست. اغلب مدل‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند. این دستگاه فاقد المنت است. بخش شست‌وشوی دستگاه، موتور و تایمر جداگانه‌ای دارد. سیستم آبگیری و خشک‌کردن لباس‌ها نیز در مخزنی به‌غیراز مخزن شست‌وشو انجام می‌شود و عملکرد آن مشابه دستگاه آبگیری اتوماتیک است.

مخزن اصلی خشک‌کن لباسشویی دوقلو سوراخ‌کاری شده است. لباس‌ها درون این مخزن ریخته می‌شوند. با فرمان تایمر موتور، خشک‌کن به راه می‌افتد. آب لباس‌ها در اثر نیروی گریز از مرکز از طریق سوراخ‌های تعبیه شده روی مخزن اصلی به مخزن فرعی زیر آن، هدایت می‌شود. سپس آب کثیف با استفاده از شلنگی که روی زمین قرار می‌گیرد، از لباسشویی خارج می‌شود. آب‌گیری این لباسشویی دوقلو، دستی است.

مهندسین و متخصص ما در مرکز تعمیر لباسشویی در اسلامشهر آماده ارائه هرگونه خدمات تعمیر و تعویض قطعات ماشین لباسشویی دوقلو یا نیمه اتوماتیک به همشهریان خود هستند.

  • لباسشویی درب از بالا

این نوع لباسشویی یک درام یا لگن چرخان دارد. این درام همانند سایر لباسشویی‌های دیگر، حول یک محور مرکزی می‌چرخد. حجم آب موردنیاز لباسشویی درب از بالا، نصف آب موردنیاز برای لباسشویی‌های استاندارد است.

مدل درب این نوع لباسشویی، یک جفت یاتاقان متقارن نسبت به یک یاتاقان در یک سمت محور است. این کار احتمال خرابی مکانیکی درب لباسشویی را کاهش می‌دهد.

لباسشویی درب از بالا 40 درصد کمتر از سایر لباسشویی‌ها آب مصرف می‌کند. در ابتدای امر هنگام شست‌وشو، لباس‌ها به طور کامل در آب غوطه‌ور نمی‌شوند. در انتهای لگن لباسشویی، پروانه همزن قرار دارد. این قطعه وظیفه غوطه‌ورکردن لباس‌ها در حین شست‌وشو را برعهده دارد.

سرویس‌دهی به همشهریان جهت تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، در مدل‌های متفاوت و فارغ از نوع دستگاه انجام می‌شود. تکنسین‌های سامی سرویس هرگونه انجام سرویس و تعمیرات لباسشویی را در محل انجام می‌دهند.

  • لباسشویی تایمری

در این نوع لباسشویی تایمر به‌عنوان فرمان دهنده ماشین لباسشویی عمل می‌کند. به عبارتی ساده‌تر تمامی فرمان‌ها از شروع به کار، آب‌گیری، گرم‌کردن آب، دور خشک‌کن و غیره با فرمان تایمر کار خود را آغاز می‌کنند.

لباسشویی تایمری بر خلاف دو نمونه قبلی، دو مخزن ندارد. تمامی لباس‌ها در داخل دیگ قرار می‌گیرند. لباسشویی تایمری در دو مدل الکترونیکی و الکترومکانیکی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

  • لباسشویی بردی

مدرن‌ترین نوع لباسشویی‌های امروزی هستند. در لباسشویی بردی، تمامی فرمان‌های شستشو از طریق برد الکترونیکی به قطعات لباسشویی ارسال می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های لباسشویی بردی، نمایش کد خطا روی مانیتور کوچک است که نمایانگر خرابی قطعه است.

ماشین لباسشویی چگونه کار می‌کند؟

عملکرد کلیه ماشین‌های لباسشویی مشابه یکدیگر است. ما نیز طبق اصول کار دستگاه، آن را عیب‌یابی و تعمیر می‌کنیم. متخصصین ما در مرکز تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، از طریق چرخه شست‌وشوی متعدد و تنظیمات دستگاه، آن را عیب‌یابی می‌کنند. سپس با خطایابی و تشخیص خرابی و علت آن، اقدام به تعمیر لباسشویی می‌کنند.

به‌طورکلی با تنظیم برنامه لباسشویی و زدن دکمه استارت، دستگاه شما شروع به آبگیری می‌کند. این کار تا زمانی ادامه می‌یابد که سنسور یا هیدروستات لباسشویی دستور قطع آب را به برد ارسال کند. بعد از قطع آب، برد الکترونیکی به موتور لباسشویی فرمان می‌دهد وارد مدار شستشو شود. طی این فرایند لباس‌ها به‌صورت چرخشی چپ و راست خیس می‌شوند. این مرحله اول کار است و بعد از آب‌کشی لباس‌ها، آب کثیف توسط پمپ تخلیه از دستگاه خارج می‌شود.

مجدد لباسشویی شروع به آبگیری می‌کند. در این مرحله بر اساس برنامه شستشوی لباسشویی، حداقل سه مرتبه سیکل شستن لباس‌ها انجام می‌شود. این کار به‌منظور زدودن هرگونه چرک و آلودگی از روی لباس‌ها انجام می‌گیرد. بعد از آن، آب به طور کامل توسط پمپ از دستگاه تخلیه و خارج می‌شود. بعد از تخلیه کامل آب، برد لباسشویی، فرمان خشک‌کردن لباس را صادر می‌کند. طبق برنامه‌ای که به ماشین داده‌اید، دوره و سیکل خشک‌کردن لباس‌ها انجام می‌شود.

در نهایت با پایان یافتن سیکل شست‌وشو و خشک‌شدن لباس‌ها، میکروسوئیچ بعد از 3 دقیقه قفل درب لباسشویی را باز می‌کند. در این زمان می‌توانید لباس‌های خود را از لباسشویی خارج کنید.

بعد از پایان شست‌وشو و خشک‌شدن لباس‌ها، درب لباسشویی را باز گذاشته تا هوا در آن گردش یابد.

میزان رضایت مشتریان 99%

اجزا و قطعات لباسشویی

قطعات لباسشویی از برد الکترونیکی یا تایمر فرمان می‌گیرند. به همین منظور برای اینکه با کارکرد لباسشویی آشنا شویم، باید اجزا و قطعات لباسشویی و نحوه کار آنها را بدانید. در ادامه قطعات و اجزای لباسشویی را برای شما آورده‌ایم:

میکروسوئیچ

میکروسوئیچ مانع از بازشدن درب لباسشویی حین کار می‌شود. این قطعه در واقع یک قفل یا درب امنیتی محسوب می‌شود. همچنین این قطعه تا زمانی که درب لباسشویی باز است، برد الکترونیکی یا تایمر اجازه کار به لباسشویی نمی‌دهد.

مهندسین و تکنسین‌های سامی سرویس، مهارت و تخصص بالایی در تعمیر یا تعویض قطعات لباسشویی دارند. در صورت خرابی این قطعه با استفاده از اهم متر، آن را تست می‌کنند. چنانچه نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، در محل این کار را برای شما انجام می‌دهند.

شیر برقی

شیر برقی طی یک فرایند مغناطیسی شروع به کار می‌کند. این قطعه جهت ورود آب به داخل ماشین لباسشویی تولید و ساخته می‌شود. برای کارکردن این قطعه، باید برق به لباسشویی جریان داشته باشد تا عمل آبگیری دستگاه انجام شود.

 هیدروستات

هیدروستات، سنسور آب لباسشویی است. این قطعه در ماشین لباسشویی‌های متفاوت، بسیار متنوع است. وقتی شیر برقی شروع به آبگیری می‌کند، هم‌زمان ارتفاع آب در شلنگ هوای هیدروستات بالا می‌آید. هوای داخل شلنگ فشرده شده و به هیدروستات فشار می‌آورد. در این حالت پلاتین‌ها وارد عمل می‌شوند و آب قطع می‌شود. سپس برد الکترونیکی به شیر برقی فرمان می‌دهد که عمل آبگیری قطع شود.

هیدروستات در بالاترین قسمت لباسشویی زیر سقف آن قرار دارد. این قطعه از طریق شلنگ به قسمت زیرین دیگ لباسشویی متصل است.

تعمیرات سامی سرویس

المنت یا Heater

المنت یا هیتر وظیفه گرم‌کردن آب لباسشویی را بر عهده دارد. این قطعه از نظر شکل ظاهری در تمامی مدل‌های لباسشویی تقریباً مشابه همدیگر است. المنت‌ها حرارت نقطه‌ای بالایی دارند و با عبور جریان برق از آنها، دمای آنها به‌سرعت بالا می‌رود. ازاین‌رو المنت لباسشویی باید همیشه در آب باشد تا حرارت تولید شده به آب منتقل شود. اگر المنت لباسشویی را از دستگاه خارج و بیرون آب به برق وصل کنید، بلافاصله می‌سوزد و باید آن را عوض کنید.

ترموستات Thermostat

ترموستات لباسشویی، قطعه‌ای است که جریان برق به هیتر را قطع و وصل می‌کند. این قطعه همچنین وظیفه دارد میزان دمای آب لباسشویی را تنظیم و کنترل کند. به دلیل اینکه جریان مصرفی هیتر لباسشویی بالاست و ممکن است پی‌درپی خاموش شود، احتمال خرابی ترموستات پس از سال‌ها، دور از انتظار نیست.

تشخیص علت گرم نشدن آب لباسشویی نیاز به تخصص و مهارت ویژه‌ای دارد. کارشناسان و متخصصین تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، دوره‌ها و آموزش‌های لازم در این زمینه را گذرانده‌اند. اگر لباسشویی شما نیاز به تعویض قطعه ترموستات داشته باشد، بلافاصله اقدام به تعویض آن می‌کنند.

پمپ تخلیه یا واتر پمپ تخلیه لباسشویی

این قطعه وظیفه تخلیه آب و کف کثیف حاصل از شست‌وشوی لباس‌ها را برعهده دارد. شلنگ خرطومی شکلی به این قطعه وصل می‌شود. سر دیگر این شلنگ در فاضلاب قرار می‌گیرد. دلایل مختلفی ممکن است باعث خرابی این قطعه شوند. تشخیص علت و ارائه راه‌حل برای درست‌کردن آن، در حیطه کار متخصصین تعمیر لباسشویی است.

موتور لباسشویی

اصلی‌ترین بخش لباسشویی که وظیفه به چرخش درآوردن لباس‌ها در دستگاه را به عهده دارد. موتور لباسشویی از برد الکتریکی یا تایمر فرمان می‌گیرد.

رایج‌ترین ایرادات و خطایابی ماشین لباسشویی

برخی مشکلاتی که برای ماشین‌های لباسشویی رخ می‌دهد، عمومیت دارد. اکثر افراد با این مشکلات در لباسشویی منزل خود مواجه شده‌اند. از جمله:

  • لرزش و سرو صدای زیاد لباسشویی

لرزش و صدای تق‌تق بلند لباسشویی در دور آخر شست‌وشو، عمده‌ترین موردی است که افراد از آن شاکی هستند. دلایل مختلفی موجب بروز این لرزش و سروصدا می‌شوند:

  1. در مرحله اول اگر پیچ‌های حمل‌ونقل زیر پایه‌های لباسشویی را باز نکرده‌اید، حتماً آنها را باز کنید. برخی برندهای لباسشویی از این پیچ‌ها جهت حمل آسان و جلوگیری از آسیب دستگاه استفاده می‌کنند.
  2. سپس لباسشویی را در محل صاف و تراز قرار دهید.
  3. به لاستیک‌های زیر پایه لباسشویی دقت کنید. اگر آسیب‌دیده باشند، آنها را تعویض کنید.
  4. در مرحله آخر، کمک‌فنرهای لباسشویی را چک کنید. اگر این قطعه، کارایی و خاصیت خود را ازدست‌داده باشند، آنها را تعویض کنید.

ممکن است تعمیر و تعویض کمک‌فنرهای لباسشویی موجب آشوب و نگرانی شما شود. پس این کار را به تکنسین‌های تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، بسپرید تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید.

  • خاموش‌شدن لباسشویی حین کار

اگر در حین کارکردن لباسشویی به طور ناگهانی خاموش شود، احتمال می‌رود تایمر یا برد الکترونیکی و نیز نوسان برق علت آن باشد. اما اگر ماشین لباسشویی متوقف شد؛ ولی دستگاه روشن است، دلیل آن ممکن است آسیب‌دیدن میکروسوئیچ درب یا خرابی برد باشد

  • علت آبگیری نکردن لباسشویی

گاهی پایین‌بودن فشار آب شهری، باعث می‌شود آب وارد لباسشویی نشود. پس شستن و کارکردن با لباسشویی را به زمان دیگری بسپارید. در مرحله بعد درب ماشین لباسشویی را باز کنید و تمام سیم‌های متصل به شیر برقی را از آن جدا کنید. این سیم‌ها را به طور مستقیم به برق 220 ولت وصل کنید. اگر لباسشویی به‌خوبی آبگیری کرد، مشکل از تایمر یا برد الکترونیکی است. در غیر این صورت اگر آبگیری انجام نگرفت، باید شیر برقی را تعویض کنید. تست و تعویض قطعات لباسشویی کاری کاملاً تخصصی و نیاز به مهارت حرفه‌ای دارد. تکنسین‌های تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، در این کار خبره هستند و بدون آسیب به لباسشویی و قطعات دیگر این کار را به نحو احسن برای شما انجام خواهند داد.

  • تخلیه نشدن آب لباسشویی

گاهی ماشین لباسشویی، لباس‌ها را به‌خوبی شسته؛ ولی آب و کف کثیف را از دستگاه خارج نمی‌کند. اولین کار این است که باید از سالم بودن پمپ تخلیه مطمئن شوید. اگر با اتصال سیم‌های پمپ به برق مستقیم، عمل تخلیه به‌درستی انجام گرفت، پس پمپ تخلیه لباسشویی سالم است. اما اگر با اتصال به برق، تخلیه آب انجام نشد، پمپ خراب است.

  • صدای زیاد خشک‌کن لباسشویی

هر موقع کاسه نمد لباسشویی خراب شود، آب به قسمت بلبرینگ و شفت دستگاه نفوذ می‌کند. خرابی بلبرینگ و شفت، سرو صدای زیادی ایجاد می‌کند. سروصدای ناشی از خرابی این قطعات، در تمام مراحل شست‌وشو وجود دارد. اما در مرحله خشک‌کن صدای آن بیشتر شنیده می‌شود.

کار تعویض و تعمیر بلبرینگ و کاسه نمد نیاز به مهارت، دانش و تجربه کاری بالایی دارد. تکنسین‌های تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، به طور تخصصی انواع ماشین لباسشویی را تعمیر می‌کنند. ضمانت تعمیر و تعویض قطعات همراه با فاکتور برای شما نیز صادر می‌شود.

  • قطع نشدن آبگیری لباسشویی

بعضی مواقع، لباسشویی شما بعد از آبگیری عادی، به طور متناوب به آبگیری ادامه می‌دهد. اگر ساده‌تر بخواهیم بگوییم شیر برقی کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و در زمانی که باید از مدار خارج شود، همچنان آبگیری می‌کند. دلیل این کار خرابی و آسیب‌دیدن ترموستات است. ترموستات وظیفه قطع کردن، تنظیم و کنترل آب موجود در لباسشویی را دارد. وقتی مقدار آب در لباسشویی به مقدار مطلوب رسید، ترموستات آبگیری را قطع می‌کند. اما اگر این قطعه آسیب‌دیده باشد، آب قطع نمی‌شود.

اگر در زمانی که ماشین لباسشویی شما خاموش است، عملیات آبگیری انجام می‌شود، علت آن خرابی شیر برقی است. حتماً شیر برقی را تست و بررسی کنید. اگر این قطعه سالم بود، علت قطع نشدن آبگیری، خرابی برد الکترونیکی لباسشویی است.

تعمیر در محل لباسشویی

مزیت تعمیر لباسشویی در منزل

لباسشویی یکی از لوازم خانگی ضروری منازل است. با داشتن این وسیله در منزل به میزان قابل‌توجهی در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود. از طرفی شستن لباس‌ها با لباسشویی، از نظر کیفیت و تمیزی لباس، بسیار بهتر از شستن با دست و به شیوه سنتی است.

مطمئناً اگر قطعه‌ای از لباسشویی شما آسیب ببیند، هم به کار و هم زمان شما لطمه وارد می‌شود. ما در مرکز تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، در سریع‌ترین زمان ممکن، تمامی اقدامات لازم جهت شروع به کار مجدد لباسشویی شما را انجام می‌دهیم. تکنسین‌های ما با حضور در محل سکونت شما، کار نصب، سرویس و تعویض قطعه را در محل انجام می‌دهند.

اگر به تشخیص تکنسین‌ها، مشکل لباسشویی شما جزئی است و باعث به‌هم‌ریختگی آشپزخانه حین تعمیرات نمی­شود، این کار در محل انجام می‌گیرد. اما اگر لباسشویی خرابی جدی و زیادی داشته باشد و نیاز به انجام تعمیر در تعمیرگاه باشد، حمل نیز توسط ما انجام می‌شود؛ بنابراین همیشه نیاز نیست که برای مشکلات جزئی لباسشویی متحمل هزینه‌های حمل و جابه‌جایی و اتلاف وقت در تعمیرگاه‌های لوازم خانگی شوید. ما این کار را دراسرع‌وقت و با هزینه مناسب و در منزل برای شما انجام می‌دهیم.

10 نکته مهم در نگهداری اصولی و صحیح از لباسشویی

  1. لباسشویی باید به طور صحیح در مکان خود تراز و جاگذاری شود. پیچ‌های زیر لباسشویی بهترین ابزار برای تراز کردن دستگاه است.
  2. فاصله لباسشویی با دیوار باید حداقل 5 سانتی‌متر باشد.
  3. تازمان توقف کامل لباسشویی، از بازکردن درب آن خودداری کنید.
  4. بعد از اتمام شست‌وشو، با یک پارچه نرم آب باقیمانده دور درب را تخلیه و خشک کنید.
  5. اگر دکمه‌های لباس شل شده باشند، قبل از قراردادن در لباسشویی آنها را به لباس محکم بدوزید.
  6. قبل از گذاشتن لباس‌ها در لباسشویی، آنها را از نظر سوزن، کلید، سنجاق قفلی و غیره بررسی کنید.
  7. بیش از حد مجاز لباس داخل لباسشویی نگذارید. زیرا باعث آسیب‌دیدن دستگاه و ایجاد سرو صدای زیاد می‌شود.
  8. لوله تخلیه آب را چک کنید و از وصل بودن شلنگ خروجی آب اطمینان حاصل کنید. مسیر خروج آب از لباسشویی نباید مسدود باشد.
  9. جوراب، روسری، دستکش و غیره را درون کیسه توری قرار دهید. می‌توانید لباس‌های کوچک را درون لباس‌های بزرگ بگذارید. لباس‌ها را آزاد و بدون تا خوردن داخل لباسشویی نگذارید.
  10. بعد از هر بار شست‌وشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا هوا داخل دستگاه جریان یابد.
مخزن لباسشویی

جمع‌بندی

لباسشویی از وسایل ضروری و پرکاربرد منازل است. خرابی و ازکارافتادن لباسشویی می‌تواند زمان شما را هدر دهد. ما در مجموعه تعمیر لباسشویی در اسلامشهر، با تکنسین‌های مجرب و کارآزموده کار نصب، تعمیر، سرویس و تعویض قطعات لباسشویی را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهیم. متخصصین ما قادر به تعمیر انواع لباسشویی در مدل‌های مختلف از برندهای متفاوت هستند. تکنسین‌های ما با حضور در محل سکونت مشتری، کار تعمیر لباسشویی را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. این کار به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل و تسریع در خدمت‌رسانی به همشهریان ما در اسلامشهر انجام می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای