تعمیرات یخچال

تعمیر موتور یخچال

تعمیر موتور یخچال

تقریباً تمامی یخچال‌هایی که تا الان تولید شده‌اند، دارای موتورهایی هستند که باعث رساندن قدرت و برق به کل یخچال برای کار و عملکرد یخچال خواهند بود. ممکن است در برخی مواقع درصورتی‌که یخچال کار زیادی در طول سال‌های مختلف کرده باشد، موتور یخچال در اثر فرسایش محیط دچار آسیب‌هایی شود.

 در این حالت تمامی افراد به سراغ تعمیر موتور یخچال خواهند رفت. تعمیر یخچال نیز دارای فرایندهایی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، تا دراین‌خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

تعمیر موتور یخچال

موتور یخچال چیست؟

موتور یخچال در حکم بخش اصلی و تشکیل‌دهنده یخچال است که به آن کمپرسور نیز گفته می‌شود. از نظر ساختاری موتور یخچال شامل پیستون و میل‌لنگ و سوپاپ است. میل‌لنگ به‌خاطر موتوری که در داخل کمپرسور وجود دارد حرکت‌های خاصی را به انجام می‌رساند که در نهایت باعث به حرکت درآمدن پیستون می‌شود.

درست مثل یک تلمبه پیستون شروع به حرکت می‌کند. همچنین این فرایند شامل باز و بسته‌شدن سوپاپ‌ها نیز خواهد بود که چرخش گاز در لوله و سیلندر را شامل خواهد شد. گازی که درون لوله وجود دارد به طور عمیق مکیده می‌شود و با فشار حاصل وارد بینی می‌شود که این فرایند در نتیجه می‌تواند سرما در یخچال را تولید کند.

نحوه عملکرد موتور یخچال چگونه است؟

برای عملکرد موتور یخچال باید بدانید که شیلنگ ترموستات به قسمت تحتانی و یا سقف محرک متصل می‌گردد و با این کار بخش کمپرسور یخچال و یا همان موتور یخچال کارش را شروع می‌کند که باعث خنک‌شدن حجم گاز می‌شود و این مقدار گاز در داخل لوله آبی و لوله مویین و لامپ کاهش‌یافته جمع می‌گردد.
در این بخش اگر دستگاه اتصال کلید به داخل ترموستات، به بخش پایین وارد شود می‌تواند بخش و فاز موتور را با قطعی مواجه کند و در این حالت می‌توانیم بگوییم که موتور از کار خواهد افتاد. شما نیز باید عملکرد موتور یخچال را در نظر بگیرید تا در هنگام تعمیراتی که ممکن است در آینده برای موتور یخچال رخ دهد، مشکلی برای شما از این نظر وجود نداشته باشد.

نمایندگی آبسال اسلامشهر
ادامه

در این شرایط سرمای اطراف یخچال می‌تواند کم شود و گاز داخل ترموستات در بخش چراغ جلویی روشن خواهد شد و در اثر گرمایی که در بخش ورودی به محیط وارد می‌شود چراغ جلو حالت بزرگی به خودش می‌گیرد. 

 ترموستات می‌تواند روشن شود و  موتور یخچال شروع به کار نماید. تنظیم مقدار زمانی عملیات بخش موتور به مقدار سرمای موردنظر بستگی خواهد داشت که این امر بر عهده بخش حجم دهنده ترموستات خواهد بود.

جهت تعمیر یخچال در اسلامشهر وارد لینک شوید.

در چه صورت موتور یخچال دچار مشکل می‌شود؟

معمولاً موتور یخچال درصورتی‌که برایش مشکلات پیش بیاید نیاز به تعمیر دارد، این مشکلات عوامل مختلفی را شامل می‌شوند. در زیر می‌خواهیم مشکلات مربوطه را بیان کنیم و راهکارهایی را دراین‌خصوص به شما ارائه دهیم .
معمولاً مشکلاتی که ممکن است برای موتور یخچال ایجاد شود شامل چند بخش است که موارد زیر را شامل می‌شود:

اولین مورد قطع اتصالات مربوط به برق خانه است. در این حالت اگر برق خانه به‌خوبی کار نکند می‌توانیم شاهد برخی مشکلات باشیم. ممکن است اگر شدت قطعی برق زیاد باشد، موتور بسوزد.

معمولاً قطعی برق اگر به‌صورت قطع و وصل است می‌تواند مشکلات مربوطه را ایجاد نماید. همچنین از دیگر موارد مربوطه می‌توانیم به ایجاد جرقه در جریان برق یخچال اشاره داشته باشیم که در نهایت به ازبین‌رفتن موتور یخچال منتهی می‌شود .

یکی دیگر از مشکلات مربوط به موتور یخچال گرم‌شدن زیاد موتور است. معمولاً عملکرد موتور یخچال اگر بر مبنای گرم‌شدن بالا برود می‌تواند باعث خرابی در اجزای داخلی موتور شود.

در این حالت شما باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید. دمای کافی که موتور برای کار به آن نیاز دارد مقدار ۱۵ تا ۳۰ درجه را شامل می‌شود. درصورتی‌که مقدار دما از این مقادیر بالا برود می‌توانیم شاهد برخی مشکلات در موتور یخچال باشیم .
مورد بعدی این است که یخچال به طور خودکار جدا از جریان برق روشن و خاموش شود. این موارد به دلیل کاهش قدرت موتور یخچال است که در نهایت می‌توانیم شاهد سوختن موتور یخچال نیز باشیم. حتی در برخی مواقع روشن و خاموش‌شدن می‌تواند موتور نیمه‌سوخته را به ما تحویل دهد .

نمایندگی پاکشوما اندیشه
ادامه

از دیگر موارد مربوط به مشکلات موتور یخچال بالارفتن مقدار مقاومت داخلی موتور است. درصورتی‌که مقدار مقاومت از ۶ تا ۸ افزایش یابد می‌توانیم شاهد مشکلاتی در ساختار موتور باشیم .

چه مواردی بیشترین نقش را در خرابی موتور یخچال دارند؟

موارد زیادی را می‌توانیم دراین‌خصوص در نظر بگیریم. معمولاً وجود برخی آلودگی‌ها می‌تواند باعث خرابی موتور یخچال شود. همچنین باید در نظر بگیریم که روغن‌کاری یکی از مواردی است که باید انجام دهیم تا خرابی‌های مربوطه را کاهش دهیم. در نهایت باید بدانید که اگر موتور بیش از حد گرم شود باعث خرابی یخچال می‌شود.

در چه صورت نیاز داریم که موتور یخچال را تعویض و یا تعمیر کنیم؟

موارد زیادی می‌توانند جلوی ما قرار گیرند. معمولاً تعمیر موتور یخچال زمانی صورت می‌گیرد که مشکلاتی که در این مقاله ارائه شده رخ دهد. در صورت تعویض موتور یخچال باید بدانید که تعویض آن باید با یک موتور سالم‌تر انجام شود؛ ولی اگر نیاز به تعمیر باشد روند تعمیرات باید صورت گیرد .

قیمت تعمیر موتور یخچال چگونه است؟

قیمت و هزینه تعمیر موتور یخچال به چند عامل بستگی دارد، خرابی‌های موتور یخچال اولین عامل شما می‌روند که هرچه خرابی بیشتر باشد هزینه نیز بیشتر است. درصورتی‌که خرابی جزئی باشد می‌توانیم هزینه کمتری را در نظر بگیریم . ولی اگر نیاز به تعویض موتور باشد هزینه به‌مراتب بیشتر از تعمیرات خواهد شد.
برای اطلاع بیشتر از قیمت ها با کارشناسان سامی سرویس در ارتباط باشید.

تعمیر انواع موتور یخچال

نتیجه‌گیری


در این مقاله ما تعمیر موتور یخچال را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که موتور یخچال بر اثر برخی شرایط دچار مشکلاتی می‌شود . این مشکلات بیشتر به‌خاطر وجود برخی آلودگی‌ها و افزایش گرمای موتور خواهد بود که می‌توانیم موارد مرتبط با آن را نیز در نظر داشته باشیم. همچنین در صورت وجود هرگونه مشکل باید به سراغ تعمیرکاری برویم که تجربه بسیار زیادی در تعمیر موتورهای یخچال دارد و باید این مورد را در نظر داشته باشیم .

نمایندگی ال‌جی شهریار
ادامه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

1 دیدگاه در “تعمیر موتور یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *